A doboz - 5.0 -re értékelve 5 -ből 1 vote

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív

Nagyon nagy vihar volt azon az éjszakán, és én rettenetesen féltem. Csak feküdtem a sötétben, hallgattam a tomboló szél sírását, és szorítottam a dobozt magamhoz, egyre erősebben, mintha az megmentene a vihartól.

A Himalája lábánál töltöttük, az alaptáborban az utolsó éjszakát. A sátor, amiben szállást kaptam, szinte egy nagyobb esernyő méretű volt és élénk sárga színe erősen elütött a mindent elborító fehér hótakarótól.
Több ilyen sátor is volt itt felhúzva, mindeniknek volt egy “bátor” lakója, csak én éreztem magam elhagyottnak. Félénken a nagy kék sátor felé figyeltem, amelyben hegyi útunk vezetője, Erőss Zsolt aludt, aztán ismét megszorítottam a dobozt és ez egy kicsit megnyugtatott.

Azon az éjszakán szinte semmit nem aludtam.

Holnap indulunk a csúcs felé és nekem küldetésem van, ami miatt ki kell tartanom, bárhogy biztat is egy belső hang, hogy adjam fel. A dobozt kell eljuttatnom a “világ tetejére”, s benne azt a kevéske földet, amit a kertünkből vettem el. Vezetőnk még útunk elején azt mondta, hogy mindenki hozhat magával valami személyeset, egy kisebb zászlót, rajzot, levelet, amit elhelyezhet majd a csúcson, annak bizonyítékaként, hogy ott járt fent.

Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen az, amit felvihetnék oda, ami nekem személyes, ami hozzám tartozik és mégis valami különös. Ekkor jutott eszembe, hogy nemrég találtam egy díszes dobozt a fészerben, abba teszek majd egy kis földet a kertünkből és ez a föld, a szülőföld, az anyaföld, meg a kis versike lesz az, ami engem majd képvisel ott fent, ott leges-legfent.

Másnap büszkén fogtam neki tervem megvalósításához, estére már a versikét is megírtam gyöngybetükkel és beletéve a dobozba kétszer is ráfordítottam a pici kulccsal, nehogy kiszökjék belőle féltett kincsem.
Pár héttel később most ezt a dobozt szorongatom magamhoz és mormolom minduntalan a vers sorait:

“Erdélyország, édes hazám
 Szülőföldem nékem
 Amíg élek, magasztalom
 Tündöklő szépséged.”

A vihar csak nem akar csitulni, és ekkor valaki halkan, a sötétben bebújik a sátramba. Erőss Zsolt, a túravezetőnk jött meglátogatni és megnézni, hogy vajon mennyire álljuk a sarat ebben a nagy, tomboló viharban.

Félénken ránéztem és így szóltam:
- Tudom, hogy ez nekem nem fog menni, mert sem erőm, se tapasztalatom nincs elég ahhoz, hogy elvigyem ezt a kis dobozt a hegy tetejére, de nagyon szeretném, ha ez a föld mégis valahogy odakerülne.
- De… - vágott bele szavamba Erőss Zsolt, én viszont tovább folytattam mondanivalómat.
- Ehhez a küldetéshez egy olyan emberre van szükség, aki elhatározott és fizikailag és lelkileg is kibírja a megerőltető menetet, ezért arra kérem, vegye magához ezt a kis dobozt és vigye fel helyettem a csúcsra, hadd legyen a Himalája tetején is egy kis magyar föld.

Mondanivalómat befejezve, átadtam a dobozt Erőss Zsoltnak, aki csak ennyit mondott:
- Tudom, hogy egy gyerek képtelen egy ilyen utat megtenni, de mivel nagyon szeretnéd feljuttatni ezt a földet a csúcsra, vállalom, és minden tőlem telhetőt megteszek, hogy ne okozzak neked csalódást.
- Köszönöm! - rebegtem halkan -, én biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog.

E rövidke beszélgetés után, mindenki nyugovóra tért, már én is könnyebben aludtam el, hogy tudtam, a doboz jó kezekben van. Mire felébredtem, már nem állt a kék sátor a táborban és csak néhány pici fekete pontot lehetett látni a hegy oldalán. Olyan magasan fenn volt a csúcs, hogy látni sem lehetett a tetejét az őt körülvevő felhők miatt. Úgy döntöttem, hogy itt a táborban várom meg, míg a csapat visszaér, addig majd megismerem a tájat.

A napokat beszélgetéssel töltöttük az itt maradt emberekkel, akik mindennap meséltek valamit a hegyről, a végén már úgy ismertem minden sziklát, szakadékot, ösvényt, mintha én is fent jártam volna.
Az ötödik nap délutánján ismét megláttam a pici pontokat a fehér hegygerincen.
Izgalmamban szaladni kezdtem feléjük, de hamar rájöttem, hogy nem most lesz az, amikor megtudhatom sikerült-e Erőss Zsolt és az én kis tervem végrehajtása.
Éjfélére még mindig nem érkeztek meg, és engem elnyomott az álom. Reggel már a sátram elött találtam a kis dobozt, de most már üresen.

- Hát sikerült! - suttogtam megkönnyebülten -, fent van a föld a “világ tetején”. Örömömben szaladtam a kék sátor felé és amikor bebújtam már tucat ember ült csendben és hallgatta Erőss Zsolt beszámolóját a csúcs eléréséről. Cinkosan összekaccsintottunk és én is leültem a többiek közé egy csésze forró teával a kezemben, hogy meghallgassam, mi is az a rejtély, ami az embereket ilyen elhatározásra és kitartásra bírja.

Hozzászólások

+10 #2 Lukacs Eva 2012-07-06 07:57
nagyon jo kis tortenet es miinden nap szavazok rad!!!!!!!!!!!! :D :lol:
Idézet
+9 #1 egy kukac a foldbol 2012-06-12 21:23
koszi a szavazatokat legyszi szavazzatok ram :D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :zzz elore is kosz

Szólj hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Pengir Hird600x87

Üzenőfal

krefiti - 17:08

Aki most nem nyert, az se lankadjon, minden hónap első napján nyereményesőcske. Várjuk az új alkotásokat, szavazatokat!

Ismét gratulálunk a nyerteseknek! Aki még nem tette, dobjon egy e-mail-címet vagy Facebook-üzenetet, hogy egyeztessünk a nyeremények átvételéről.

krefiti - 17:04

Instán, Twitteren, Facebookon is megtaláljátok a Krefitit.

Nyaralási fotókat, alkotásokat is várunk!

Eddig klassz a nyár, reméljük, nektek is!

krefiti - 18:43

Gratulálunk a nyerteseknek! Aki még nem tette, dobjon egy e-mail-címet vagy Facebook-üzenetet, hogy egyeztessünk a nyeremények átvételéről.

krefiti - 11:34

Szavazhattok egymás munkára is, lehet lájkolni, osztani, véleményezni!

Még 2 nap, és itt a nyár. :O

krefiti - 11:31

Facebookon is kövessetek minket: https://www.facebook.com/krefitihu/?fref=ts

Csak tagoknak

Legutóbbi hozzászólás

• Tűnt birodalmak No1.

25.05.2017 21:15
    Más szobraimat, verseimet, írásaimat saját oldalamon (itt) is megtaláljátok ...